sobota 4. října 2014

Povinnost zaměstnance dodržovat pracovní pohotovost

Pracovní doba, rozvrh směn a další otázky doby výkonu práce jsou poměrně známy, ale problematika pracovní pohotovosti je pro většinu z nás zahalena jakousi rouškou tajemství. A právě poměrně velká neznalost tématu pracovní pohotovosti nastoluje různé otázky:

  • Může zaměstnavatel nařídit pracovní pohotovost?
  • Může zaměstnanec nesouhlasit s nařízenou pracovní pohotovostí?
  • Je možné se na pracovní pohotovosti dohodnout?
  • Lze sjednat pracovní pohotovost v pracovní smlouvě?
  • Je doba pracovní pohotovosti zaměstnancem nějakým způsobem proplácena?
  • Kolik hodin pracovní pohotovosti může zaměstnanec měsíčně nebo ročně maximálně dodržet?
  • Počítá se doba pracovní pohotovosti jako odpracovaná doba nebo pohotovost nepatří do konta pracovní doby?
  • Je doba pracovní pohotovosti přesčasovou prací?
  • Může zaměstnanec držet pracovní pohotovost na pracovišti /v místě výkonu práce/?

Odpovědi na uvedené dotazy podává nový článek poradny pro uchazeče o zaměstnání - Pracovní pohotovost.

Žádné komentáře:

Okomentovat